Nagyon jó videót készített a Vezess TV -n Gajdán Miklós. Tökéletesen meg lehet érteni a működését ha végig nézed és fény derül minden előnyére és hátrányára.
Ha nem ismernéd a történetét akkor itt egy kis áttekintő:
A forgótárcsás motorok története korántsem olyan fiatal, mint azt gondolhatnánk. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a 20. század első negyedében. A tömítés és a megbízhatóság problémáit ugyan sikerült megoldania, de a mai napig nem használják széles körben. Bár nem az egyetlen forgódugattyús motortípus, de a Wankel-motort sorozatban gyártották autókhoz, és így vált a legismertebbé. Az új technika hosszas fejlesztés és hányattatás után az 1950-es években, az NSU-nál vették elő ismét. Elsőként az NSU ro80-asban került a piacra (995köbcentis, 113lóerős), átütő sikere nem volt, de később az NSU prinz sport alapjaira épített NSU spiderbe került bele, ahol ki tudták használni a motor kis méretét és súlyát, el tudták érni a 498 köbcentis (50 lóerős) motorral a 700 kg-os súlyt.
Macuda Cunedzsi, a Mazda akkori vezetője 1959-ben hallott először egy furcsa, új meghajtásról, mely azonnal felkeltette az érdeklődését, és megpróbált licencjogot szerezni a Wankel-motorra az NSU-tól. Az NSU elsőre bizalmatlanul tekintett a japánokra, de Macudát teljesen rabul ejtette az új technológia. Végül 1961-ben sikerül hozzájutnia egy licenchez, amely lehetővé teszi a Mazda számára, hogy Wankel-motorral szerelt gépkocsikat áruljon Japánban. Mások is érdeklődtek a licenc iránt, de nem személyautóba a DKW kerékpárt gyártott wankel erőforrással (DKW hercules 2000w) a francia cég a Citroen RE-2-es helikopter hajtására szánták a wankel motort, ahogy a Staverton és a MidWest is légiközlekedésre szánta a licencvásárlást, ők motoros sárkányrepülőgépek hajtására tervezték, és nagy számban repültek wankel motorral egyéb kis repülőgépek is!
Ez az animációs videó pedig röviden és lényegre törően szemlélteti a felépítését és működését:
One Response
Car Boy
Hűha! A kis pörgős dög 😀